söndag 7 september 2008

Killar på gym alltså

Det känns som att det kommer en förändring smygande, utan att jag själv riktigt fattar hur stor snöbollen är som jag rullat igång. Jag har som sagt än en gång börjat på mitt nya liv (jag är som en kisse, eller flera stycken, jag har jättemånga liv). Men den här gången inte i hemlighet, utan om jag nu klantar till det får jag stå till svars inför en hel hög människor. Spännande.

Spinningen gick ovanligt bra idag, och för en gångs skull var det fler killar än tjejer på passet. Varför är killar så rädda för att gå på pass? Det är egentligen lite synd om killar på gym, man ska vara snäll mot dem. De går dit tre och tre och styr direkt stegen mot styrketräningsdelen av gymmet (uppvärmning är för kärringar) och ockuperar en enda maskin i 40 minuter eftersom de ägnar mer tid åt att luta sig mot maskinen och hö-hö-höa maskulint än att faktiskt lyfta vikter. Men det är bara för att de lassar på så tungt det bara går, och då orkar man ju inte lyfta stången mer än3-4 gånger. Massa tid till att hö-hö-höa alltså. Sen kan de inte lämna varandra ensamma för när en kille väl lyfter den tungt pålastade stången så måste hans kompisar stå på varsin sida och vråla: " KOM IGEN ROFFE! KOM IGEN DÅ FÖ FAAAN! PUMPA ROFFE, PRESSA, KOM IGEEEN!" Medan Roffe själv ackompanjerar med några utstuderade manliga vrål av typen "GhhhaaaaUUUUAAAHÖH!" så att alla andra i gymmet ska förstå och respektera att Roffe är en mycket stark och manlig man.

Efter den prestationen kan Roffe med vänner dunka varann i ryggen och gå hem och ta en öl, helst utan nedvarvning och stretching för det är ju så jäääävla töntiga brudfasoner det där, inget för riktiga män. Resultatet blir då tre stolta grabbar med Belgian Blue-armar och okokta spaghetti-ben. Very sexy indeed.

Det här är ju självklart bara en typ av intressant djurart som befolkar gymmet, jag ska gå in på resten en annan dag, för nu ska här sussas.

1 kommentar:

libellule sa...

Jaha det är DÄR A vistas mer frekvent nu, "otrogen" med skivstängerna och håller på med den där höhö-jargongen... Borde jag ha fattat direkt! Och va faan, hans Belgian Blue-armar är tillräckligt biffiga ändå om det är det han oroar sig över...