fredag 5 september 2008

Min egen Anna Skipper

Jag har fått en egen Anna Skipper. Fast min Anna heter inte Anna, utan Gerd. Och hon kommer inte att klämma på mitt fläsk, filma mig i en vidrig underifrån-vinkel som får mina lår att expandera över hela tv-skärmen eller rensa mitt kylskåp. Hon ska bara hålla i piskan som jag behöver för att bli precis så fit som jag vill. Kanonbra!

Jag har gjort en hälsoprofilbedömning, vilket låter ganska fancy och det kanske det är. Jag har vägt, mätt, cyklat, tagit puls och blodtryck och mätt lite till. Jag ska inte avslöja vad jag väger, det får ni gissa själva om ni törs. Men min skelettvikt ligger i alla fall på 13.3 kg, så mycket behövs för att bära upp mig. Och min fettfria vikt, dvs vad jag skulle väga om man strippade mig på varenda gram fett, ligger på...66 kg! Ganska fascinerande att veta, faktiskt. Sen kan man också nämna att min kondition och syreupptagningsförmåga är himla bra.

För att fira mitt nya liv (jag påbörjar "mitt nya liv" ca en gång i månaden så det är inget att applådera åt egentligen) har jag och Ellifiore shoppat som fan idag. Imorgon ska vi eventuellt festa och gå ut på Bodensia. Har man nåt rött på sig kommer man in gratis innan kl.00, bara så ni vet.

Dagens Sex and the City-fråga:
- In a relationship, is honesty really the best policy?

Yes, yes it is. And honestly I have the bestest girlfriend ever! Massa grattis till oss idag, vi fyller jämt! Eller ja, 1 år och 4 månader är ju ganska jämt i alla fall! I love you my little sexkitten!

Inga kommentarer: