måndag 26 november 2007

I made it! Yay me!


Jag klarade tentan! Det känns otroligt jävla skönt. Slipper jag tänka på den mer. Ha!


Imorse somnade jag strax före sex. När jag sen skulle upp vid halv åtta kunde jag inte ens snooza, jag bara gick upp och gick ut med hunden. Inte normalt. Skolan var mördande tråkig, inget konstigt med det.


När jag var uppe spenderade jag tiden på allra bästa sätt. Jag tittade på L Word. I säsong 4 är Jenny verkligen extremt störd och irriterande. Man önskar att hon ska dö i en plågsam bilolycka, men samtidigt inte. Hon är ju karaktären man älskar att hata, en sån behövs i varje serie.


Jag har kommit på vad det är som stör mig så mycket med Jenny, förutom att hon är allmänt störd och dum i huvudet. Jenny är en karikatyr och en parodi på alla människor, i synnerhet tjejer, som mår dåligt och är självdestruktiva. Det är nästan helt omöjligt att inte dra paralleller mellan självskadebeteende och allmänt dum-i-huvudet-bitchaktigt-beteende. Vilket inte har nåt som helst med varandra att göra egentligen, men Jenny liksom profilerar sig på det sättet. Hej, jag har mått skiiitdåligt och råkade halka med min Venus Vibrance när jag trimmade mitt pubishår en gång, därför är det helt legitimt för mig att bete mig som en korkad slampa, hänga ut mina vänner i lågkvalitativa homoporriga snyfthistorier, utnyttja oskyldiga döende hundar, byta sexuell läggning som andra byter trosor samt faktiskt tjäna pengar på otroligt pretentiösa romaner om sjökor!


Det är ju helt jävla otroligt. Det är tillräckligt svårt för människor som mår dåligt att bli tagna på allvar och faktiskt få hjälp utan att behöva associeras med en superfraky rådjursögd lesbian wannabe som troligtvis ätit för många färgglada svampar i sina dar.

Massa kram till er tjejer i alla fall! Ni är starkare än vad ni tror!

Dagens Sex and the City-fråga:
- Are relationships the religion of the nineties?

Inga kommentarer: