tisdag 27 november 2007

Sjuka drömmar


Jag känner mig otroligt less just nu. På det mesta. Särskilt på människor. Och skolan. Och Sverige. Ja just det, på det mesta. Hela livet är ett enda stort "måste" och "borde" intrasslat i en härva av dåligt samvete för allt möjligt, och irritation på grund av det dåliga samvetet, och dåligt samvete på grund av irritationen och så vidare och så vidare...


Jag måste få min jävla lägenhet nån gång. Så jag kan låsa in mig, stänga av mobilen och dra för gardinerna. Det ska bli så fucking jävla underbart! Om jag måste bo längre i det här dårhuset kommer jag med stor sannolikhet att göra något jag ångrar. Eller, inte ångrar direkt. Men som jag får nån slags lagstadgat straff för.


Inatt drömde jag en sjuk dröm. Jag var i ett hus med en massa människor, jag vet inte exakt vilka det var. Jag tror det pågick en fest, det var väldigt stökigt och högljutt. I ett rum låg i alla fall en död tjej, jag vet inte vem det var. Hon hade långt blont hår, men det var inte Minna. Hon låg där inne på ett bord, naken. Det kanske var nån slags twisted minnesvaka, jag har ingen aning. Jag var därinne ensam med henne, och jag kände mig desperat och förtvivlad. Jag kände att jag var tvungen att göra någonting. Och detta är ganska creepy, men jag öppnade henne på nåt sätt, med en skalpell kanske, och tog ut hennes inälvor! Inte alla, men levern och mjälten, och hjärnan också på nåt sätt, fast jag rörde inte hennes huvud. I alla fall, jag har en tydlig bild av hur jag står och håller hennes hjärta i handen. Jag vet inte varför jag gör så, men jag känner att jag måste göra det fast jag inte vill.


Sen grips jag av panik över att nån ska komma in och se vad jag har gjort, så jag stoppar tillbaka alltihopa igen. Men sen tycker jag att hon inte ser riktigt likadan ut, och jag är jätterädd att nån ska upptäcka vad jag har gjort. Jag går ut till festen/minnesvakan/dårhuset igen och försöker "smälta in" och prata normalt med folk, men egentligen är jag helt hysterisk.


Sen minns jag inget mer.


Nytt för den här veckan är att jag blivit tradera-beroende, samt att jag fortfarande inte har nån soffa.

Inga kommentarer: