måndag 19 november 2007

Ups and downs as usual

Idag är inte bara en sorglig dag. Det är även Jen's 21a födelsedag, vilket jag nyss firat genom att besöka henne och fika en massa gott fika. Jag träffade två f.d. klassisar som jag inte träffat på jättelänge. Den ena jobbar på callcentret där även jag jobbat under en kort men mardrömslik period av mitt liv. Men han verkar klara det bra, så det är ju kul. Den andra har alldeles nyss köpt hus(!). Det känns supervuxet. Jag känner mig definitivt inte köpa hus-vuxen. Jag känner mig snarare kolla på Sailor Moon-vuxen, och äta glass på vintern-vuxen, och vägra ha fula men bekväma skor-vuxen. Det vill säga inte vuxen alls. Känns kanonbra!

Min katt är definitivt sur på mig. Jag känner att vi måste förbättra vår kommunikation. Jag kanske måste be om ursäkt och bjuda honom på lite tonfiskpaté men jag tror vi kan komma överens.

Jag diggar mitt lila hår. Nu gäller det bara att hitta en frisyr som passar till färgen.

Pappa har inte ringt på några dar. Han är säkert sur för nåt. Whatever. Han har den mentala mognaden av en vattenmelon ibland. Jag erkänner inget intellektuellt släktskap.

Dagens Sex and the City-fråga:
- Where is the line between professional girlfriend and just plain professional?

Inga kommentarer: