torsdag 1 november 2007

Mardrömmar

Jag är ganska så redigt less på mardrömmar. Ända sen Minna dog har jag i princip bara drömt mardrömmar (iaf som jag kan komma ihåg). Minna är inte med i drömmarna, och de är aldrig samma typ av dröm. Men de är mardrömmar. På senaste tiden har jag t.ex. drömt:

1. Macauley(stavning??) Culkin är ett ondskefullt seriemördande barn som jag och Hanna flyr ifrån. Vi kommer ifrån varann och jag gömmer mig på ett labb medan ungjävlen börjar mörda hela labbpersonalen. Sen vaknar jag innan jag hinner bli mördad.

2. Hanna hälsar på mig, jag åker på fest till Ohana utan henne (varför då??). Jag har lovat att ringa henne, men när jag åker därifrån inser jag att jag glömt mobilen. Jag får panik och måste ha tag i mobilen, och är tvungen att kräla genom en träskmark med insekter och lera och dy på jakt efter min mobil. Sen vaknar jag.

3. En kille börjar stalka mig. Av nån anledning vill han mörda mig, han hotar även min familj och mina vänner. Jag får hjälp av mina grannar att gömma mig för honom, men sen när jag går hem för att sova kan jag inte låsa dörren hur mycket jag än försöker. Jag försöker få min mamma att förstå att han kommer mörda oss alla om jag inte kan hålla honom ute men hon tar mig inte på allvar, och jag måste gå och lägga mig i min säng mitt under ett stort fönster (där han ju naturligtvis kan stå och titta på mig i mörkret). Sen vaknar jag.

4. Senaste drömmen, igår natt. Jag börjar skriva tentan, som jag ju skrivit idag, men mina klasskompisar övertalar mig att gå på stan trots att jag inte är klar. Jag inser att jag bara skrivit 4-5 frågor av 61, så jag rusar i panik tillbaka till tentasalen. Alla har redan gått, och jag börjar skriva i tron att jag har tid på mig. Sen inser jag att jag glömt ställa tillbaka klockan, och att tentatiden är slut för 45 minuter sen. Sedan vaknar jag.

Jag är grymt less på att drömma mardrömmar. Detta var bara ett litet axplock av allt idiotiskt som jag drömt på sista tiden. Är det verkligen så mycket begärt att få drömma nån sexig dröm, eller en dröm om choklad eller raindrops on roses and whiskers on kittens, bright copper kettels and warm woolen knittens, wild gees that fly with the moon on their wings, these are a few of my favourite things....ja du fattar. Drömma om nåt kul!

Jag hoppas du vet vilken film jag sjung-citerade nu. Annars blir det smisk!

Inga kommentarer: