torsdag 22 november 2007

Tur att man kan bjuda på sig själv.

Eller vänta förresten, ändra rubriken till "bjuda ut mig själv". Låt mig förklara.

Igår natt gick jag ut med Nicki vid midnatt, så att jag skulle få sova ut lite idag eftersom jag är ledig. Vid sjutiden på morgonen väcker mamma mig och säger att hon tror Nicki behöver gå ut eftersom hon är extremt rastlös och orolig. Mamma föreslår att jag bara ska gå ut på gården så hon får kissa, och gå ut "på riktigt" lite senare. Så jag slänger på mig morgonrock och foppatofflor, eftersom jag just inatt råkade sova iklädd my birthday suit, och knatar ut på infarten. Hunden rusar runt och ser förvirrad ut, och jag uppmanar henne tyst inne i huvudet att för helvete göra nånting så jag får gå in innan nån ser mig.

Som på beställning kommer granntjejen ut, redo att gå till bussen. Nicki blir vansinning och springer mot henne och skäller som en galning. Granntjejen blir nervös och börjar gå väldigt fort, Nicki springer efter, fortfarande vilt skällande, och sist kommer jag, vrålande hennes namn i full galopp med morgonrocken fladdrande i vinden och foppatopplorna mysigt nerplogade i den nyfallna djupsnön. Som pricken över i hade jag inte orkat hitta igen skärpet till morgonrocken utan höll bara fast den lite slarvigt med ena handen, vilket sannolikt bjöd både granntjejen och övriga nyvakna grannar på diverse gratistittar. Som tur var kom Nicki tillbaka nästan på en gång, och granntjejen (Lordi bless her) nöjde sig med att kommentera händelsen med ett syrligt "godmorgon".

När jag kom in erbjöd jag mamma en stycken gratis hund, tillbehör medföljer, medan jag kröp ner under täcket och aktivt ignorerade världen fram tills klockan två nu i eftermiddag.

Det är härligt med djur.

Dagens Sex and the City-fråga:
- Are threesomes the new sexual frontier?

Inga kommentarer: