fredag 2 november 2007

En del av mitt hjärta

Du skall veta att jag saknar dej
Det finns känslor som aldrig tar slut
Du skall veta att jag inte glömt
Det finns bilder som aldrig suddas ut

Jag har fått för mej att jag sett dig,
Jag har ropat ditt namn,
Jag har sprungit rakt fram mot en främmande famn.

En del av mitt hjärta kommer alltid att slå för dej <3


Jag kommer ihåg att du sa en gång att det finns vissa utvalda tillfällen som lämpar sig för Tomas Ledin. När jag hör den här låten tänker jag alltid på dig. Det är så många låtar jag skulle vilja spela för dig, och jag vet att du skulle lyssna på rätt sätt. Jag har kvar cd-skivan som jag bad dig spela in åt mig. "Minna, kan inte du spela in en mix-skiva åt mig? Med de låtar som du tycker att jag verkligen borde höra." Och så gjorde du det. Jag hann aldrig spela in nån skiva åt dig. Men om jag skulle göra en mix-skiva åt dig nu vet jag precis vilka låtar jag skulle ha med.

CD 1
Frida - Dunka mig gul och blå. Du och jag i din pappas bil. Solglasögon, flipflops och kylväska med vatten och frukt i baksätet. Sjöng med så högt som om vi inte brydde oss om ifall nån hörde, och det gjorde vi ju inte heller. För jag behöver lite värrrrrme, japp, det ska jag få....
Säkert - Vi kommer att dö samtidigt. Den sjöng vi också högre än alla andra. Jag trodde verkligen vi skulle göra det, dessutom. En hund jag kände dog för en vecka sen, Och några dagar senare dog hans hundkamrat. Dom kände varandra fanns ingen poäng att leva utan en bästa vän, Jag förstod inte då men nu vet jag vem det kommer bli...
Joan Jett - Bad Reputation. Jag saknar verkligen det "du" som gick på stan iklädd skinnkappa, randiga gummistövlar, palestinasjal och knallgul handväska, utan att ge ett skit ifall folk tyckte det matchade eller inte. I dont give a damnbout my reputation, Ive never been afraid of any deviation. An I dont really care If ya think Im strange, I aint gonna change...
Fire Inc. - Nowhere fast. Du vet varför. And I don't know where I ever got the bright idea that I was cool. So alone and independent, But I'm depending on you now. And you'll always be the only thing that I just can't be without! And I'm out for you tonight, I'm comin' out for you tonight...
Tjenare Kungen - 1x2x3x4. Jag vet nog att du tycker hon är het. Och budskapet! Let's go punk!1x2x3x4, har inget jobb, pengar till hyra. Kom kom, vi klipper en bank, ah ah ah, så jävla pank!
Sophie Zelmani - Precious Burden. Cuz you're living in the stars now, you live in the meads. And I'll spread you with my heart, over the fertile fields...
José Gonzaléz - Heartbeats. What can I say. Den där jäävla studsbollsreklamen. One night to be confused, one night to speed up truth. we had a promise made, four hands and then away. both under influence, we had devine scent to know what to say. Mind is a razorblade...

Sophie Zelmani - Black Day. Den här låten lyssnade jag på dagen du begravdes, och jag undrade hur det kom sig att Sophie på bara 3 minuter och 41 sekunder kunde samla alla mina största svartaste tankar och sätta ord på dem.

Was it easy, was it hard?
We will always wonder about that part
Were you crazy, were you brave?
That´s what we all wonder about today

We will live through this black day
We will pray by your young grave
We will live through this black day
We will stand by your black grave

Were you obsessed or just low?
Now we talk about how come it never showed
What did you seek but couldn´t find?
And when, did we all slip your mind?

We will live through this black day
We will pray by your young grave
We will live through this black day
We will stand by your black grave.....<3

Fortsättning följer....ursäkta vad sa? Savage Garden? That's just way too easy.

Inga kommentarer: