tisdag 31 mars 2009

Natt

Jag är trött men jag kan inte sova. Kanske lite speedad efter en ganska späckad dag, mer mentalt än fysiskt. Jag och Ellifiore har propagerat för Ellen-projektet för de tre sista klasserna med MYCKET varierande resultat. Jag är tacksam för att jag inte går på högstadiet längre. Jag tror absolut de flesta tjejerna är väldigt gulliga och fina, men för vissa sitter det helt enkelt längre in än för andra.

Efter det var det bara att gå hem och sammanställa lite statistik och försöka sätta samman en grupp på ca 10 personer. Vilket är lättare sagt än gjort när alla bara kan vissa dagar och vill ha med en särskild kompis i gruppen som troligtvis kan helt andra dagar. Men vi har fått ihop det någorlunda. Tjejerna lät väldigt söta och gulliga när vi ringde dem i alla fall, och imorgon har vi första träffen. Vi ska ha otroligt gott fika, vi ska vara snygga och roliga, och vi ska helt enkelt ro den här skrangliga ekan i land. För er som inte greppat vad projektet går ut på är det alltså att ha samtalsgrupper med tjejer i årskurs åtta, och syftet är att stärka deras självförtroende och självkänsla. Det är alltså inget litet och lättsamt projekt egentligen, även fast hela grejen är att det ska vara nåt som de själva tycker är kul och roligt. Men som sagt, jag och Ellifiore fixar det här.

I helgen var Ellfiore för övrigt extra snäll och bjöd mig på bio. En shopaholics bekännelser blev det. Den var precis lagom lättsam och skoj att se på en lördagkväll. I går hyrde jag däremot Låt den rätte komma in tillsammans med mamma och jag är ledsen Jojo men jag tyckte den var skitdålig. Jag hoppas att du inte kommer hålla med mig, det vore trist om du lagt ut dina slantar i onödan.

Och idag har Ellifiore bjudit mig på middag och äppelpaj, man undrar ju om man varit extra snäll på nåt vis för att bli behandlad så kungligt. Men jag planerar att ge igen med pappas medelhavslasagne nån dag. Kanske imorgon? Om vi nu hinner, vi ska baka gofika och fixa mysig stämning i vår lokal och det lär ju ta sin lilla tid. Det känns i alla fall skönt att få ägna sig åt nåt som är roligt, viktigt och givande, det vill säga allt som min utbildning inte är!

Jag ska försöka sova nu, jag lovar. Kanske bara ett liitet avsnitt av House först...

1 kommentar:

schrimpy sa...

jag ser att du e i House träsket du med.. skapa en grupp? nåt i stil med anonyma housister .. blargh.. den var dålig..