torsdag 26 mars 2009

Min mammas musproblem

Min mamma är ju som hon är, vilket ni säkert förstått om ni läst en del av mina tidigare inlägg. För några dagar sen ringde hon till Dell Support, eftersom hennes datormus inte fungerade. Och ni mina kära snuskiga läsare kan säkert komma på vilka tvetydiga associationer som kan uppkomma när ens datormus slutar funka. Men de flesta av oss, som de vuxna vi är, skulle hanterat samtalet lugnt och iskallt. Men min mamma är som sagt som hon är. Hon kan inte låta bli att garva åt allt, och då blir ju allt tusen gånger värre än om hon bara hade frågat på ett normalt sätt.

Mamma: Hej, jag har problem med min mus!
Killen: Jamen så kan du ju inte ha det.
Mamma: Nej precis.
Killen: Är den helt död?
Mamma: Nej...den kommer igång när man pillar på den!
Killen: Ja, det är ett av dom vanligaste musproblemen.
Mamma: *försöker svara men skrattar så tårarna rinner*

Det slutade med att killen skickade hem en helt ny mus till mamma, med ett personligt brev. Han skrev: "Det här var det roligaste samtal jag haft sen jag började på supporten för fem år sen. Om du skulle ha fler musproblem så ring mig, jag hjälper dig gärna!"

Slutet gott allting gott. Om mamma varit sisådär 25 år yngre hade det hela kunnat utveckla sig till en riktigt smaskig historia.

Inga kommentarer: