lördag 7 mars 2009

Nosen har talat

Jag var nyss på Ica för att med skälvande överarmar plocka till mig lite lördagsgodis. Förbi mig sveper en ganska proper herre i 50-årsåldern, inte särskilt uppseendeväckande. Om man bortser från att han luktar jävligt smarrigt. Och inte vilket smarr som helst, min blodhundsnos talar om för mig att gubben använder samma parfym som jag. Visst, det kan ju vara så att han haft en närgången stund med nån expedit bakom blöjavdelningen, men i så fall måste bruden ha varit absolut dränkt. Jag vet inte riktigt hur jag ska kommentera den här. Men jag antar att det är...bra? Trevligt att metrosexualiteten letar sig uppåt i åldrarna, menar jag. Även här i norrbotten kan männen bejaka sin mer Paris Hilton-aktiga sida. Om jag ser honom igen ska jag tipsa honom om Sarah Jessica Parkers nya.

3 kommentarer:

oneofthenobodies sa...

Haha jag kan bara tänka om någon yngre kille (20-30) hade kommit gående på stan och luktat Paris Hilton, Britney Spears elle JLo.
En rätt rolig tanke ändå. Varför är herr och damparfymer så olika? Egentligen..?

oneofthenobodies sa...

Tack vännen!
Lyckades med en sån där tabbe som bara jag kan göra. Har beställt ett minneskort till mobilen och när jag får hem det sliter jag (självklart) upp förpackningen...och upptäcker att det är fel format.
Jag som letade i 2 timmar för att verkligen få rätt.
Jättebra. Not.

MissMagicGirl sa...

Vad skumt! Undra om han var medveten om att hans parfym inte var så manlig? ^__^