torsdag 26 mars 2009

Jag hjärta Escada


När man har fyra timmar att slå ihjäl på Arlanda så kan man använda en del av den tiden i parfymbutiken. Det brukar jag göra, och det gjorde jag även i måndags. Jag brukar leta fram den dyraste parfymen och spraya den på en handled, och en av de billigare sorterna och spraya på den andra. Bara för att. Den här gången blev den dyraste en Versace-parfym, den kostade runt 800 kronor.Den billigare blev Escadas nya parfym Ocean Lounge, den kostade väl ungefär hälften så mycket. Och den luktade så otroligt mycket godare! Jag hittade även ett par parfymer som var dyrare än Versace, men de luktade så äckligt så jag ville inte ha dem på mig. Med andra ord har jag välsignats med ganska billig smak. Och mitt favoritmärke är nog Escada. Escada luktar blommigt, fruktigt, sött och ungt. De dyrare parfymerna luktar i min nos tant. Rik tant, men ändå tant. Och nej, jag har inte orkat lukta på alla dyra och billiga parfymer här i världen. Men det är min blygsamma åsikt att om jag fick fylla min hylla med endast ett märke skulle det vara Escada. Yummo!

Inga kommentarer: