lördag 11 april 2009

4861 evigheter senare

Mina försök att planera mitt liv går inget vidare hittils. Jag har bläddrat igenom 195 sidor, eller 4861 utbildningar på alla lärosäten i hela jävla Sverige för att vara exakt. Slutsats: inget som jag vill bli, kan jag bli. Inget som jag inte vill bli, kan jag bli heller. Skitbra. Man får inget jobb utan arbetslivserfarenhet och tydligen får man inte heller nån satans utbildning utan arbetslivserfarenhet!

Grundläggande psykoterapiutbildning, 60.0 hp
Behörighet: Eng A och Sv för grundläggande behörighet för högskolestudier. Undantag beviljas för dig med svenska som modersmål eller motsvarande. Den sökande skall: A. under utbildningstiden ha anställning eller uppdrag genom avtal på arbetslplats, som bedriver psykoterapi med möjlighet till både inividual-(psykodynamisk alternativ kognitiv terapi) och familjeterapi, vilket skall kunna verifieras med intyg från arbetsgivaren; B. under utbildningstiden ingå i ett arbetsteam och förväntas få sådana psykoterapeutiska arbetsuppgifter, som kan utgöra underlag för meningsfull handledning; C. ha genomgått yrkesutbildning omfattande 180 högskolepoäng i vilken ingått ämnen som psykologi, sociologi, pedagogik eller psykiatri - alternativt på annat sätt tillgodogjort sig motsvarande kunskaper t.ex genom arbetslivserfarenhet.

My life is epic fail.

1 kommentar:

oneofthenobodies sa...

Det är ju helt snedvridet det där med utbildningar och arbetslivserfarenhet. Man kan visst inte utbilda sig till något om man inte har arbetat med det i flera år =P.

Vad fin din sida har blivit förresten!