tisdag 7 april 2009

Vissa missbrukare borde mördas

Ni vet precis vilka missbrukare jag pratar om. De satans parasiterna som missbrukar tvättstugan i hyreshus!!!

Jag kliver upp klockan sju på morgonen bara för att upptäcka att nån jävel har lämnat sin skit i tvättstuga och torkrum. Både bildligt och bokstavligt. Tydligen är bråk om tvättstugan den allra vanligaste orsaken till mord grannar emellan, och nu förstår jag varför. Jag blev så ini helvetes arg, det är ganska lustigt att jag ens orkar det så här tidigt på morgonen. Men min mörda-hela-världen-tröskel är mycket mycket låg innan tolv på dagen, vem som helst kan bli offrad på mitt morgonhumörs altare.

Jag fick lust att slita ner paltorna från klädstrecket och gnugga dem på golvet innan jag la dem på bordet. Och vem vet, det kanske jag gjorde också...

2 kommentarer:

Hannibal sa...

Jag måste kliva in till tvättstugemarodörernas försvar här... ok, många lämnar grejer och skitar ner av ren lathet och utan respekt för sina tvättstugekamrater.

MEN. Du kan inte veta orsaken till varför kläderna inte tagits undan. Jag har själv (speciellt när barnen var små) lämnat kläder över natten, ofta för att de helt enkelt inte torkar, med tanken att hämta upp dem direkt på morgonen. Och om morgonen då bara är ett stort kaos är det lätt att glömma... eller om jag haft våldsam värk, och helt enkelt inte klarar av, eller något annat, feber, magsjuka...

Det KAN finnas giltiga orsaker. Fast ok, oftast är det idioter som förtjänar att småmördas litegrann. Jo.

Chimairan sa...

argumentet kan hålla men inte när klockan är halv två på eftermiddan och tvätten från gårdagskvällen fortfarande hänger kvar. och tvättstugan var skitig och filtret helt igenkläggat så min tvätt torkade inte...tur att kärringaset inte visade sig, det fanns stor risk för våldsbrott kan jag säga.