lördag 11 april 2009

Rååsa

Nu är jag faktiskt jävligt nöjd med min blogg. Jag tyckte jag hade för mycket färger, jag ville liksom bryta ner det. Och svart och rosa är ju min grej, så då fick det bli det. Plus att jag behöver lite mer färg i mitt liv, jag tänkte att det kanske kan fungera terapeutiskt. Jag funderar på att när jag får pengar lägga dem på gardiner eller gardintyg i rosa eller blått eller lila. Vad som helst utom jävla vitt och beige och blaskigt. Mitt hem ser ut som en sämre ungkarlslya i alla fall och det kommer inte att förändras. Inte den här lägenheten i alla fall. Den är mindre av ett hem och mer av en förvaring för mig själv, mina djur och mina saker.

Nu har min älskling också skaffat en blogg! Länken ligger i listan till höger. Där kommer hon lägga ut vackra lättklädda bilder på sig själv. Hon vet bara inte om det än.

Vidare så är det väl påskafton idag? Jag har ganska dålig koll. Jag ska försöka komma ikapp med en uppsats eller två, och belöna mig själv med en bra film senare. Min familj är som sagt inte så brydd om påsken. Det är ganska skönt att slippa låtsas bry sig, som man till exempel gör på julen. Antingen ska man fira nåt för att träffa sina nära och kära och ha det mysigt, eller så ska man skita i det helt tycker jag. Jag sa till mamma att i år skiter jag i julen och åker till nåt varmt land. Hon blev väldigt häpen eftersom jag alltid har stått på barrikaderna för ett riktigt traditionellt julfirande.
"Jo, jag vet det. Och ett sånt tungt lass orkar man inte dra själv hur länge som helst" sa jag. Det som är ännu värre än att skita i julen är att faktiskt bry sig när alla andra skiter i den. Jag skulle jättegärna nån gång fira en riktigt svulstig överdriven jul om det bara var med människor som VILL fira julen och inte hatar varann, som på film ungefär. Fast då måste jag ju hyra en helt ny familj eller ansöka om att bli adopterad kanske. Och det verkar ju skitmysigt att samlas kring påskris och videkissar och måla ägg och äta påskskinka och dricka påskmust och lyssna på påskmusik...hmm. Ja, i alla fall. You can't have it all.


En gång kände jag doften
Av ett varmt och vackert hem
Jag har saknat det
Föraktat det
Och saknat det igen


2 kommentarer:

Hardcore Baby Dyke sa...

You are so pretty in pink! ;)

Hannibal sa...

Tycker absolut du ska vara nöjd med nya färgerna på bloggen... mycket snyggt! (jag hade lite svårt att läsa förrut, så jag markerade texten för att se).

Påsk och jul. Nu verkar det rätt säkert att vi drar ut i skogen, hus i Riskälen utanför Bastuträsk. Där kan man nog samla ihop trevliga människor att fira ihop med. Tänker INTE fira nån släkt-jul i år, det är ett som är säkert...