söndag 26 april 2009

Det är inte bara jag

...som hittar på nya ord. Jag stod och dividerade mellan duschkrämerna på ICA idag och undrade om jag skulle försöka mig på lite aromaterapi på flaska. Jag undrade vad jag är i mest trängande behov av i nuläget, en duschkräm som gör mig avstressad eller glad. Jag tyckte det var lite kul att de döpt den glädjande duschkrämen till "Happyful". Happyful? Är det verkligen ett ord? Men det ju faktiskt så alla språk utvecklas, genom att en människa tycker att nåt ord fattas och därför hittar på det. Jag väntar fortfarande på det engelska ordet för lagom.

PS. Självklart väntar ni med spänning på att få veta vilken duschkräm jag valde. Eftersom Palmolives dofter gjorde mig både stressad och oglad redan i butiken gick jag hem med Barnängens Yoghurt-duschkräm med honung och vanilj. För jag har ju ALLTID önskat mig en yoghurt jag kan ta med mig i duschen!! Jävla puckoreklam...men den luktade så gott!

1 kommentar:

Hannibal sa...

En massa skojsiga nyord...

http://psykbryt.com/index.php/2008/12/31/psykbryts-nyords-special/