söndag 1 november 2009

Blom-mysteriet löst, men ändå inte...

Ni kanske minns att jag skrev om ett blombud som märkligt nog aldrig kom fram till min dörr? Hur som helst var det min farbror och hans sambo som skickat blommorna. Det visste jag inte förrän pappa sa det. För att försöka lösa mysteriet gick jag till blomaffären och efterlyste blommorna. Det visade sig att det står i deras papper att blommorna är levererade precis som det ska, allt är "ok:at", så att säga. Men jag sa ju som det var, att jag inte fått några blommor. Och då var de så snälla så jag fick välja vad jag ville i butiken, för samma pris som buketten kostat. Jag valde, med hjälp av Ellifiore, två ljuslyktor med tillhörande ljus. Jag ska lägga in ett kort på dem vid tillfälle, de var väldigt fina.

Men frågan är fortfarande: var fan är mina blommor? Troligtvis har blombudet antingen gått fel, och personen som öppnade har helt fräckt tagit emot blommorna, eller så har blombudet hängt buketten på dörren och så har nån snott den därifrån. Vem du än är, du okände blomtjuv, jag hoppas du stoppar upp blommorna i röven med taggarna utåt!

Imorgon drar jag till Skellefteå för kursträff. Det ska bli kul, men lite tröttsamt att behöva köra bil så tidigt på morgonen. Jag kommer sakna mina kissekatter, men jag lämnar dem i mammas tveksamma omvårdnad.

Mina nya musikfavoriter kommer här som slutkläm. De är totalt olika men jävligt bra. JJ Hellers musik är riktigt soft, om kärlek och andlighet och sånt där vackert. På cdon kostar JJ Hellers album 259 spänn! Det är ju totalt genomlöjligt.


3OH!3 är som sagt nåt helt annat. Kolla in videon, den är riktigt weird och rolig.

Don't trust a hoe
Never trust a hoe
Won't trust a hoe,
Cuz the hoe won't trust me!

Shush girl, shut your lips
Do the Helen Keller
And talk with your hips...

Inga kommentarer: