onsdag 11 november 2009

Ännu en lista.

1. Två namn jag lyssnar till:
Mamma brukar kalla mig Marre eller Elliott. I hate but I listen!
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Jag kan ha ett enormt tålamod.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Jag har fler down-perioder än up-perioder.
4. Detta är jag rädd för:
Att misslyckas och förbli misslyckad.
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Min älskling, choklad, musik.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Bibehålla en normal dygnsrytm, leva utan Hanna, genomlida ett helt avsnitt av Glamour.
7. Detta tycker jag om att göra:
Ställa alarmet tidigt varje dag och trycka på snooze om och om och om igen...
8. Detta vill jag göra just nu:
Knulla?
9. Bästa känslan:
Lättnad!
10. Värsta känslan:
Maktlöshet och hopplöshet får delad förstaplats.
11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Ödmjuk, rolig, smart, omtänksam, motsatsen till svartsjuk men jag kommer inte på nåt bra ord för det.
12. Är du kär just nu:
Ja!
13. Jag vill gifta mig:
Japp, men inte nu.
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Bli smal, rik och lycklig. Aaiight?
15. Min käraste ägodel:
Katterna kanske man kan säga.
16. Något jag vill ha i present:
Just nu är jag såpass fattig så det enda jag kan tänka ut är kattmat...
17. Detta har jag på mig just nu:
Morgonrock. Chilltajm!
18. Favoritkläder:
Mina tishor....love 'em!
19. Favoritdjur:
Katt!
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
De flesta kan göra det om det är rätt låt.
21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället:
IYAZ - Replay, JJ Heller - Your Hands, John Mayer - Slow Dancing in a Burning Room.
22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
Psykologi och psykiatri är alltid roligast, tråkigast är allt där jag behöver räkna!
23. Stjärntecken:
Vågen.
24. En bok jag gillar:
Läser konstant så det är klurigt, men Louise Boije af Gennäs - Stjärnor utan svindel och Douglas Coupland - All families are psychotic, av helt olika skäl.
25. En film jag gillar:
Ji Sor, en kinesisk flatfilm jag såg idag. Den var riktigt bra!
26. TV-program jag gillar:
Just nu har jag snöat fast på So You Think You Can Dance.
27. Favoritdoft:
Escada - Ocean Lounge.
28. Detta äter jag gärna:
Jordgubbar!
29. Dricker helst:
Coca-cola.
30. Favoritgodis:
Just nu Marabou Sensation Yoghurt Raspberry.
31. Hit vill jag gärna åka på semester:
USA!
32. Färg på mina ögon:
Bruna.
33. Min längd:
180 ungefär.
34. Jag tror på:
"I don't give a damn about life after death but I wanna get som proof that there's a life after birth!"
35. Jag spelar:
UNO!
36. Person jag beundrar:
Mariette Hansson!
37. Så här bor jag:
I en rörig etta med katter och hundar.
38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Noll döda, en levande. Minimalism is the shit!
39. Det här tänder mig:
Hanna! Duh?
40. Det här gör mig avtänd:
Killar! Duh?
41. Favoritfärg:
Petrol blue!
42. Favoritcitat:
Never underestimate the power of stupid people in large groups.
43. En hemlighet jag vet:
Är fortfarande hemlig.
44. Bästa present jag fått:
En tur- och returresa till min älskling, av mina underbara vänner! Väntar bara på rätt tillfälle att utnyttja den!
45. Senast köpta skiva:
Sophie Zelmani kanske, för sisådär tusen år sen. Men hon är fortfarande underbar!
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Mina ögon.
47. Det jag är minst nöjd över med mitt utseende är:
Resten.
48. Udda förmåga/egenskap:
Jag kan böja min tumme i en läskig vinkel.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En sömngångare. De är söta och har en chill livsstil.

1 kommentar:

Hannibal sa...

Men duh! 'Min käraste ägodel'. Nej, du kan inte säga katter. Inte. Äga. Katter. De kommer att hämnas, var så säker...