måndag 23 november 2009

Dräggel är väl sexigt, eller hur var det nu?

Jag har nyss kommit hem från tandläkaren. Inte det roligaste sättet att spendera morgonen på. Dessutom sov jag bara ett par timmar och drack en pulverfrukost på stående fot, vilket inte gjorde mitt morgonhumör bättre. Det var riktigt vidrigt snöslaskigt pissigt väder ute så när jag kom fram kände jag mig ganska färdig innan jag ens hade satt mig i stolen. Det var meningen att jag skulle laga ett hål i underkäken och dessutom dra ut en visdomstand i överkäken, vilket jag gruvat mig för rejält eftersom jag i princip bara hört skräckhistorier om att dra ut visdomständer. Så jag blir skitglad när tandläkaren säger att vi kan strunta i visdomstanden idag och dra den efter jul nån gång eftersom jag inte har några problem med den.

I alla fall så sätter tandläkaren bedövning, och hur i helvete kan det göra så ont att sätta bedövning? Sen tar sköterskan röntgenbilder på mina visdomständer och sätter bitgrejerna så långt bak att de triggar kräkreflexen. Lite skämmigt att ligga där och hulka men till mitt försvar var det några år sen jag tränade min kräkreflex, så att säga. Hur som helst. När jag ligger där och bedövningen börjar ta så ändrar sig tandläkarjäveln och säger att äsch, vi gör bort det här idag så behöver du inte komma tillbaka mer i år! Nähä, ska jag vara tacksam för det på nåt vis? Det är ju för helvete november så det är väl JÄTTEBRA att jag inte behöver komma tillbaka på en och en halv månad! Så jag får ännu mer bedövningssprutor, jag tror jag blev stucken sex-sju gånger sammanlagt. Förutom att det gjorde oväntat ont så är det sjukt obehagligt att höra när nålen gå in i tandköttet gång på gång. Usch!

Tandläkaren lagade sedan tanden, vilket gick bra och ganska fort, och sedan tog han fram fetaste tången! Jag hade antagligen tefatsögon, men det gjorde faktiskt inte ont när han drog ut tanden. Men det var obehagligt som satan att höra tanden krasa sönder. Jag hatar alla ljud hos tandläkaren! Borrar och slipar och sugar och tänger och fan och hans moster, nästa gång tar jag med hörselskydd!

Sen fick jag en bomullstuss att bita ihop om eftersom hålet kommer att blöda några timmar. Jag hade tänkt gå på biblioteket men det blev inget av med det eftersom det inte ens hade öppnat när jag var klar. Dessutom var jag närapå gråtfärdig, genomblöt och kände mig allmänt ynklig så mamma fick hämta mig.

Så nu sitter jag här och ser mest ut som en ledsen hamster efter en stroke. Halva munnen inklusive tungan är bedövad så jag kan inte riktigt stänga munnen (eller kan jag? Jag är inte säker...) utan sitter med den halvöppen och dreglar blodslemäckelpäckel på mig själv. Jag hade tänkt ringa min praktikplats idag men jag kan inte prata ordentligt utan sluddrar och hänger med mungipan vilket kanske skulle förstöra första intrycket en smula. Jag kan inte ens klia mig i örat, så långt sträcker sig bedövningen.

Så sammanfattningsvis, om ni har några komplimanger eller vänliga ord på lager som ni sparat till rätt tillfälle, så tar jag tacksamt emot för jag känner mig inte så het just nu. Det, eller en haklapp.

Inga kommentarer: