onsdag 18 november 2009

Hypnos?


Nån som provat på hypnos/hypnoterapi? Jag har velat prova det jättelänge men så länge mina pengar tar slut runt den 5:e varje månad är det inget alternativ.

Hypnos kan

*Minska upplevelse av smärta
*Leda till ökad avslappning och bättre förmåga att hantera stress
*Ha gynnsamma effekter på immunsystemet
*Minska blödning och svullnad i samband med skada
*Påskynda återhämtning efter operationer
*Mildra psykosomatiska symtom
*Frigöra inre resurser som ökar effektiviteten av psykoterapi
*Hjälpa till att hantera svåra känslor
*Förenkla behandlingen av fobier
*Stötta beslut till egna beteendeförändringar
*Öka prestationsförmågan inom arbete och idrott
*Stimulera den egna kreativiteten
*Förbättra kommunikationsförmåga
*Avleda från obehagliga upplevelser
*På ett resurssnålt sätt, ge en stunds avkoppling var och när som helst.

Nån gång i mitt liv när jag har tagit mig över fattigdomsgränsen ska jag prova på hypnos i alla fall. Jag tror det skulle kunna lösa upp en del mentala knutar som jag inte vet hur jag ska komma åt på annat sätt. Min hjärna är mitt mest slipade verktyg men det slutar oftast med att jag strimlar mig själv... Det var en poetisk metafor för att jag tänker alldeles för mycket. Och om jag bara skulle kunna uppnå en eller två av ovanstående punkter skulle det vara väl värt pengarna. Om jag nu hade några.

På tal om knutar bränner det vansinnigt i ena axeln, jag har nog en del knutar där också. Massage är en annan grej jag ska lägga pengar på i en inte alltför avlägsen framtid.

Faktan är hämtad från hypnosforeningen.se.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Svar på kommentar:
Ja det är märkligt vad man kan bli sugen på vissa saker när man ser dem. Jag blir glad när jag ser lådan med alla broderigarner i, fast jag är inte så bra på att broderrea, utan jag gör mest olika vänskapsband och stickar :)
Hoppas du har det bra
/ Blueberrydreams

AnnaViktoria sa...

Hej! Jag går hos en psykolog en gång i veckan där hypnos ingår :) Jag har hållit på sedan september och jag märker ganska stora förändringar.