fredag 27 november 2009

Lite bra och lite dåligt

Ikväll är det dags för Idol ännu en gång. Bara fyra kvar! Ikväll ska de ta sig an låtar som spelats på världens största arenor. Och vilka dåliga låtar! Man kan säga att alla idoler valde en bra och en dålig låt, förutom Erik som sjunger två dåliga låtar. Mariette sjunger Cardigans You're the Storm, vilket jag tycker är en helt underbar låt. Men hon sjunger också Genesis Land of Confusion som jag inte gillar. Och jag kan absolut inte komma ihåg var jag hört den men jag kan i alla fall sjunga med! Kolla videon, den är faktiskt riktigt kul! Jag litar på att Mariette gör nåt bra av den.

Calle sjunger Hungry Heart, en av mina absoluta favoritlåtar och jag tror den kan passa honom perfekt. Och det är ju inte så bra eftersom jag vill att han ska åka ut ikväll. Han sjunger även Rolling Stones Jumping Jack Flash som är skräpig. Tove sjunger Rainbows Since You've Been Gone, och inte Kellys låt med samma namn som jag trodde. Mute-knappen på den. Hon sjunger också Pride (in the name of love) av U2, vilket är en hyfsad låt men jag tvivlar på att Tove kan sjunga den lika klockrent som Markus Fagervall sjöng den 2006 (jag visst inte ens att U2 gjorde den, jag tänkte direkt på Markus!).

Och sen Erik, som hängde löst förra veckan vilket var jävligt förvånande för mig. Ikväll sjunger han två tråkiga dåliga låtar. Beatles Hey Jude och Kiss Shout it Out Loud. Jag tror dock inte det spelar nån roll, jag tror knappast Erik hänger löst ikväll igen.

Allt som allt, jag vill verkligen INTE att Mariette ska åka hem ikväll. Röstaröstarösta!

Inga kommentarer: