söndag 15 november 2009

Sunday bloody Sunday.

Jag känner mig irriterad på så många saker att jag över huvud taget inte borde skriva, men jag har skrivklåda så jag gör ett försök.

Jag efterlyser bra bloggar! Det finns så otroligt många bloggar och så otroligt få bloggar som är värda att läsa. De flesta bloggar är ganska meningslösa för personer som inte känner bloggaren eller bloggerskan personligen. Och nej, jag säger inte att min egen blogg är ett dugg bättre (min besökarstatistik borde bevisa det!) men nu fiskar jag inte efter komplimanger, jag letar helt enkelt efter något som är läsvärt. Just nu följer jag bara bloggar skrivna av tjejer, har ännu inte hittat nån killblogg som jag gillar. Men jag är öppen för förslag, och det jag först och främst letar efter är bloggar med humor. Och inte såna med flera kilometer långa inlägg.

Nu ska jag fortsätta kolla på Heartbreak Hotel. Jag tycker Maria Lundqvist är en helt fantastisk skådespelerska! Hennes karaktärer känns alltid trovärdiga, och jag hoppas jag har en kropp som hennes när jag är 46. Har ÄNTLIGEN fått tag på Marabou Sensation Yoghurt Raspberry så jag hoppas jag blir på bättre humör av den. Imorgon börjar en ny vecka, vad förväntar jag mig av den? En sammandrabbing med min pappa, en pinsam familjemiddag, ett nytt försök att vända dygnet rätt, och några myrsteg framåt i skolarbetet är vad jag ser i min spåkula.

För övrigt så letar jag efter en amerikansk familj som kan tänka sig att adoptera mig sådär lite tillfälligt så jag får fira en riktig Thanksgiving! Det här julkonceptet känns ganska slitet, men jag tror att Thanksgiving kan vara helt rätt grej för mig. Ingen julklappshets utan en tid att samla familj och vänner och fundera över vad man är tacksam över här i livet. Jag tror att vi gnälliga svenskar skulle behöva tänka en stund på vad vi faktiskt har att vara tacksamma över. Det är faktiskt en hel del. Om jag kommer ihåg ska jag tänka till ordentligt och skriva ett inlägg om det den fjärde torsdagen i november. Just nu är jag till exempel tacksam för att jag får sitta inne och titta på tv när det är snöslaskigt och regnigt ute. Det är i alla fall en bra början!

1 kommentar:

Hannibal sa...

http://fembilder.blogspot.com/

Fast den har du väl antagligen redan koll på.