måndag 3 december 2007

Abstinens!

Internet är verkligen livsviktigt. Det är rejält frustrerande att behöva gå hem till mamma för att kunna blogga av sig. Det finns en hel del saker jag vill klottra ner men det är inte så lätt. Men jag ska skärpa mig när jag fått internet i hemma hos mig, jag lovar.

Nya lägenheten alltså. So far so good. Vissa saker är förstås less good. Till exempel att Nicki morrar så fort någon går i trappuppgången, alla tider på dygnet. Jag har ofrivillig stenkoll på mina grannar. Och avsaknad av internet förstås. Avsaknad av soffa är ju också lite knivigt. Särskilt eftersom tv-sladden inte räcker från uttaget till tv-n när jag ligger i sängen, mitt eviga tillhåll. Det är den eller en köksstol liksom. Så tv har jag inte, men jag har iaf kopplat i dvd:n så jag kan titta på film. Alltid nåt! Men jag håller på att bli absolut galen utan musik. Det är så tyst, så tyst. Utom igår när Johanna kom förbi och vi tyckte oss höra råttor inne i köksbänken. Det är ju alltid trevligt med sällskap. Jag har även provat på de 2 enligt mig största fördelarna med att bo själv. 1.Gå naken lite hur som helst. 2.Gråta utan att bry sig om ifall nån hör det.

Jag har inte känt mig så glad, konstigt nog. Det kanske kommer. Men än så länge känner jag mig mest lättretlig, gråtfärdig och asocial för det mesta. Som vanligt alltså. Och jag saknar min katt! Jag vill att Lusse ska bo med mig! Att bo ensam med en hund är nästan som att bo med en kille. Jag behöver kattsällskap för att balansera upp intelligensnivån. Nicki är ju förstås betydligt sötare än en kille. Men inte nödvändigtvis hårigare. Det tål att tänkas på!

Igår pratade jag länge med Hanna i telefon. Nu är det 23 dar kvar tills hon kommer. Men jag försöker att inte tänka så. Det känns som många dar. Ibland känns det som att allt jag gör är att slå ihjäl tid tills jag får träffa henne igen. Men nåt ska man väl ha att se fram emot också. Jag ser inte direkt fram emot nåt annat, och nu pratar jag i ett livslångt perspektiv.Trist men sant.

Men nu ska jag inte förgifta någon med min negativa inställning till livet (kan man ha nån annan? Förklara för mig hur i så fall). Jag känner mig faktiskt glad över att det äntligen är december. Julmusik! Pepparkakor! Min pyttelilla julgran! De enorma snömassorna som faller utanför mitt eget fönster och min egen balkong! Och den 26e kommer min bästaste julklapp! Finns det ett koncept som heter julkåthet? Och vad innebär det i så fall?
Jag vet inte, men jag tänker ta reda på det!

I don't want a lot for christmas
There is just onte thing I need
I don't care about the presents
Underneath the christmas tree

I just want you for my own
More than you could never know
Make my wish come true
All I want for christmas
Is you.... <3

Dagens Sex and the City-fråga:
- In a world where everyone’s dying to make a connection, can a relationship bring you back to life?

Inga kommentarer: