söndag 2 december 2007

Utan Internet försmäktar jag på denna ö...

Nu har jag flyttat! Och jag har inget internet än, vilket är otroligt frustrerande.

Igår var jag på 50årskalas för mammas sambo. Det var en upplevelse. Fri sprit, vilket jag naturligtvis utnyttjade till max. Bland annat genom att hålla krampaktigt i en flaska i var hand och upprepa för alla som kom i närheten "den är snart slut, den är snart slut!" Men hur mycket jag än drack kom jag ändå inte ner till den nivå som 50-plussarna höll sig på. Det är obeskrivligt vilka reaktioner som väcks i en när man filmar en övermogen man som säger: Kom nu Kanina, sitt i mitt knä! Jooo jag vill det! Jo jag har Hasse men jag vill ha alternatiiiiiv! Kom nu Kanina! Oj nu pjuttade jag! Men det var bara en sån där liten en, den luktar inte! Kom och sitt i mitt knä!

Sen förekom förstås lite en del hetsiga diskussioner angående politik ("jasså du vill ha pension om 5 år, det kan du ju glömma med den nya regeringen. Men det var ju du som röstade dit dem!", samt "och så kommer han här med sina krokiga jävla sossefingrar!") och även diskussioner om invandringsfrågan ("jo alla människor är lika mycket värda egentligen! men vissa är ju bara olikfärgade, det är ju så! Och vissa har en krokig näsa, det är ju så!") medmera med mera. Kvällens bästa kommentar kom ändå från Verran, mammas hästskötare och tillika en smart och rolig brud. Hon vill förklara att hon var inte alls var berusad, men heller inte helt nykter eftersom det var gratis bar.
Men hallå, jag är inte full, jag är gratis!

Ja där hör du.

Dagens Sex and the City-fråga:
- Are all men freaks?

(Efter gårdagen kan jag med säkerhet säga att ja, det är dom. Vissa förklär det bättre än andra, men svaret är helt klart ja.)

Inga kommentarer: