måndag 17 december 2007

Fattig!

Det slog mig idag. Det kom inte som en nyhet, men jag insåg det verkligen idag. Jag är fattig. Så jävla fattig. Jag firade denna insikt med att säga upp mitt träningskort. Jag lämnade även tillbaka BH:n jag köpte i lördags. Jag hade tänkt byta den mot en i rätt storlek men jag insåg att nej, jag har inte råd med sådan lyx för tillfället. Fortfarande inga julklappar köpta, utom till Hanna. Jag har även dyrkat upp min "spargris" i form av en konservburk. Jag hade sönder min nya konservöppnare på kuppen. Men men, ibland är man desperat. Jävla jul. Om det inte vore för julklapparna skulle jag klara mig hyfsat. Kanske. Inte. Jag fick en hyreshöjning i julklapp. Tack tomten!


Alltid samma terror år efter år
Och ens enda tröst är att ta sig en tår.
Så man tar snaps efter snaps
Och man rumlar hem
När man e packad som NK
Den 23 december
Så när man griper om dasset
som en chaffis sin ratt
Å suckar matt
Ja då vet man att...

Nu ere juligen....


Ja, du fattar. Nu måste jag sova. Ska till skolan imorgon och göra ett PM om arbetsrätt. Oh joy!

Jag saknar Hanna! Så jävla mycket! Jag skulle vara så mycket trevligare om jag visste att jag skulle krypa ner bredvid henne och göra busiga saker precis nu! 8 dar kvar! Längta!

Dagens Sex and the City-fråga:
- Are we all, in fact, just dating the same person over and over again?

Inga kommentarer: