söndag 16 december 2007

Hur som helst var jag jävligt full

Igår hängav jag mig åt den ädlaste metoden för att glömma bort den trista gråa verkligheten. Karatefylla! Kanske inte riktigt, men jag var på god väg. Det var gemensam födelsedagsfest i Smedsbyn för 3 av tjejpolarna och jag var inte alls partysugen, jag hade tänkt kika förbi och åka hem tidigt. Vad som hände med de planerna har jag ingen aning om. Men jag hinkade i mig och hade verkligen ärligt skitroligt. Jag brukar inte bli sådär full, och inte Ellifiore heller för övrigt. Och eftersom det händer så pass sällan tänker vi inte ha ett dugg dåligt samvete för det, eller hur?

Jag kommer ihåg en sekvens där jag ligger på Lindas säng och läser ett sms från min älskling, blir jätteglad, glömmer bort vad som står i sms:et, försöker svara men tangenterna sitter ju helt galet, tappar mobilen i golvet, sträcker mig efter den och på nåt vis gliiider ner från sängen, fastnar mellan sängen och väggen i nån slags spagat och sitter där ett bra tag, klämd och slokande som en vissen krokus men hysteriskt skrattande.

Jag minns också att hela vägen mellan Smedsbyn och Boden går åt till att prata orgasmer, väldigt intressant faktiskt, sex är ju mitt favoritämne, och när vi är framme vid krogen ska jag kliva ur bilen och på nåt sätt gliiider jag ner i snön, hysteriskt skrattande, så Helena får hjälpa mig upp och stötta mig tills vi är framme vid entren. Men de släppte in mig, och sen uppförde jag mig mycket bra! Jag drack inget på krogen utom vatten, och dansade bort det mesta av fyllan så jag och Ellifiore kunde vingla hem tillsammans och jag kunde gliiida ner i min säng, utan kläder men med sminket kvar.

Det kallar jag en lyckad kväll! Det rätta receptet på sann glädje är: att inte tänka. Faktiskt. Att bara flyta med och skratta åt allt och ingenting och tycka att alla är så roliga och fina och trevliga. När jag vaknade imorse undrade jag vem som spikat in en syl i tinningen på mig, men det var det värt. Jag fick ju avnjuta en lyxfrukost bestående av två skivor skinka, en huvudvärkstablett och lite avslagen cola. Mums!

Dagens Sex and the City-fråga:
- Do you have to play games to make a relationship work?

Inga kommentarer: