fredag 14 december 2007

Hitler + Djävulomten = Min mamma!


Jävla mamma alltså. Nu har hon förstört hela julen för mig också. Det började med att hon deklarerade att det inte skulle bli några julklappar i år. Hon ville inte ha några och hon tänkte inte ge bort några heller. Nähäpp. Tack mamma. Du ska ju få en dvd-spelare av mig men inte kommer jag få nånting. Tack så mycket. Sen undrade jag vad vi skulle göra på julafton, varpå hon svarade: "Ja, vi äter väl julmaten och sen skjutsar jag hem dig när jag åker och jobbar. Vid 20-tiden sådär." Wow, vilken fantastisk julafton. Pappa är hos svärföräldrarna i Göteborgstrakten och mamma jobbar natt. Och sen kläcker mamma ur sig, ganska sorgset: "Se, så smal och gammal mormor har blivit. Visste du att de flesta gamla dör av näringsbrist och uttorkning?" Tack mamma! Jag ska alltså sitta ensam och supa på julafton utan julklappar och mormor är döende. Hyvää joulua på mig!

Jag kommer ihåg att Minna berättade om sin bästa jul. Det var när hon och My flydde ut till en stuga i skogen och sket i allt vad julfirande kallas. Kanske dags för mig att införa antijul? Min mamma är ju i alla fall antitomten så där har jag ju en bra början. Och det är ju ganska svårt att fira jul ensam. Rätta mig om jag har fel, men det är ju tragiskt. Jag har dessutom inte köpt en enda julklapp, förutom till Hanna förstås. Jag vet inte vad jag ska köpa heller och jag har inte råd med nåt. Skitbra.

- Oh my God! They killed Christmas!
- You bastards!

Dagens Sex and the City-fråga:
- When it comes to relationships, how do you know when enough is enough?

Inga kommentarer: