måndag 13 september 2010

Soppa på en spik

Nedräkningen har börjat. Bara två dagar kvar med äckliga Nutrilett, sen en dag med näringsdryck som jag hört ska vara dubbelt så äckliga, och sen är det Dagen D. Då lägger jag mig under kniven. Jag har fördrivit tiden med att laga tre olika soppor, mixa dem och frysa ner den. Efter operationen får jag bara äta flytande föda i två veckor, och soppor man gör själv är både godare och näringsrikare än sån där skit man köper på påse. De innehåller för lite protein så ska man äta dem måste man mixa ner några korvbitar eller nåt annat långsökt. Bättre göra soppa från scratch. Jag har gjort en fisksoppa, en köttfärssoppa och en korvsoppa. Jag smakade av dem med tesked och alla tre blev så förbannat goda. Jag är en mästare på soppa helt enkelt, synd att jag nästan aldrig brytt mig om att göra soppa förut. Men det ska det förhoppningsvis bli ändring på i framtiden.

Det är svårt att tänka sig att jag varit hungrig i en månad. På en månad har jag inte känt mig riktigt mätt en enda gång. Jag fattar inte hur jag klarat det om jag ska vara ärlig. Inatt drömde jag att jag fuskade, jag bara åt och åt och när jag vaknade skämdes jag som fan innan jag kom på att det bara var en dröm. That's just weird.

Inga kommentarer: