tisdag 28 september 2010

Gastric Bypass-bilder

Nu ska jag sätta in några gastric bypass-relaterade bilder som jag lovade. Inga före- och efterbilder än så länge, förhoppningsvis i framtiden när man kan se nån skillnad... Är så jävla less på flytande kost nu, men på fredag får jag äntligen börja äta mosmat. Barnmatshyllan, here I come!

Såhär ser jag alltså ut inuti numera.


Dripp-dropp, de var helt kåta på att sticka hål i mig.


Massa goa smärtstillande fick man i alla fall för besväret.



Jag vinkar till publiken från min sjukhussäng. Det låg två andra kvinnor i samma rum, de verkade också må relativt bra.



Dagen efter operation. Fem små titthål. Min mage ser ut som en badboll på grund av svullnad och eftersom de sprutar in en massa gas i magen under operationen som inte hunnit hitta ut än. Nu snart två veckor senare är magen betydligt mindre.



Lite närbild på titthålet.


Ca 20 häftklamrar pillade distriktssköterskan ut ur min mage. Det gjorde inte så ont som det ser ut, men fan vad skönt att bli av med dem. Nu har jag bara fem plåster på magen över mina fem små "revor".


De blodförtunnande sprutorna jag var tvungen att sticka i magen sammanlagt 12 gånger. Mamma var tvungen att hjälpa mig för jag tyckte det var så extremt obehagligt, men de sista tog jag alldeles själv. Igår tog jag den allra sista, alltså inga mer sprutor för mig!

4 kommentarer:

Carina sa...

SV:Tack ska du ha,hoppas allt går bra efter operationen.

Carina sa...

Tack för din åsikt, hoppas allt går bra efter operationen.

Indra sa...

Hej hej och tack så mycket för din snälla kommentar om min nageldesign. :-)
Det här var verkligen intressant att få se, tack för att du delar med dig. Men sprutan hade jag klarat mig utan att se. Haha! Min sambo fick ta såna där också, efter sin knäoperation. Och jag med min sprutskräck sprang för livet när han skulle ta dom. *s*

Lycka till med allt nu efter op i allafall och hoppas allt går bra.
//Indra

Kani sa...

Hej!
Jag ska genomgå en GBP operation om några månader..
Hur känns det efteråt liksom? :)
Hur går det för dig?
Du kan gärna läsa mitt inlägg fast du redan vet infon om GBP dock. hehe
Sköt om dig och lycka till! =)
Kram en 19 årig tjej!