fredag 24 september 2010

Något helt annat

Kanske dags för ett inlägg som inte handlar om mitt nya liv. Jag har ju inte skrivit en enda rad om årets Idol! Ingen kan förstås knäcka Mariette Hansson, hon är och kommer alltid vara helt fucking fantastisk, men det finns ju ändå en del pärlor i årets startfält. Jag blev grymt besviken på att varken Therés eller Sanne från Boden gick vidare till kvalet trots att de gjort så grymma sånginsatser. Men Björn Nagander gick i alla fall vidare och honom hejar jag absolut på. Min absoluta favorit är Elin Blom. Begåvad, skitsnygg, underbar dialekt, älskar finlandssvenska! Det är lite lagom sexigt och samtidigt lite intimidating (finns inget ord på svenska som passar lika bra). Lite skämmigt bara att man börjar bli så gammal, bruden är född 1994, lammkött med andra ord!
Jay Smith är också en skön kille, och Sassa och Linda är också favvisar hos mig. Resten kan man ha eller mista så att säga, och hur vissa kom med måste vara resultatet av en kollektiv hjärnblödning hos juryn.

Utav de två tjejerna som tittarna ska rösta på så hejar jag på Madeleine för hon verkar så jäkla gullig och jag tycker hon har en bättre sångröst. Nu hoppas jag bara att rätt personer får tävla mot varandra i kvalet, förra året var själva startfältet en katastrof med Clara, Moa och Mariette tävlade i samma omgång, och av dem kom bara Mariette vidare. Och i andra kvalomgången för tjejerna tävlade de trista typerna. Så får de inte göra i år för då måste jag bli pissed. De leker faktiskt med min fredagsunderhållning, och nu när jag är så sjukt svag och orkeslös som en gammal pensionär så behöver jag mina trogna tv-program.



Inga kommentarer: