tisdag 7 september 2010

Dagens delikatess: vatten!

Jag orkar inte blogga särskilt mycket, det enda jag tänker på är ändå mat, vikt, och alla versioner som finns av dessa två ämnen. På torsdag ska jag väga mig nästa gång, jag har hittils gått ner 6,4 kg på två veckor vilket får anses som jävligt bra. Jag är så sjukt less Nutrilett så det finns inte. Smaken kan beskrivas som mjöl utblandat i vatten med en touch av choklad. Det ger väldigt dålig ork, sjukt äcklig andedräkt, muntorrhet och ett sug efter i princip allt som man kan äta. Men ingen jävel kan säga att det inte funkar! Det funkar om man håller ut och inte fuskar. Utöver Nutrilett dricker jag kranvatten, helt vanligt kranvatten. Ibland när jag känner för att lyxa till det köper jag Loka eller Ramlösa, och under dessa 2.5 veckor har jag ätit ett par morötter och några gurkskivor också. That's it. Jag tar minst en promenad per dag och försöker träna på gymmet varannan dag från och med i fredags eftersom jag känner mig stressad över att inte gå ner tillräckligt. Det är helt galet egentligen.

Jag åkte till Luleå och besökte skolbiblioteket och på Campus finns Subway, och jag älskar Subway-mackor. Det är förstås big no-no precis som allt annat men jag köpte en rostbiff-macka till Hanna. Jag vet inte exakt varför men det ger nånting att se andra äta goda saker. Nu är det bara exakt sju dagar kvar av denna min allra sista bantningskur. Sju dagar, det måste jag klara. Jag uppskattar alla pep-talk jag får, det är det som får mig att orka tvinga mig själv att fortsätta. Bit ihop eller bryt ihop, eller vad säger man?

För övrigt har jag ingen praktikplats till nästa praktikperiod i november, bara för att jag bor i fucking Norrbotten. Allvarligt talat, vart söker sig norrbottningarna när de mår psykiskt kasst? Det finns ju inte ett jävla ställe utom Sunderbyn och där tar de inte emot mig eftersom de har smockat med studenter eftersom, som jag sa, det finns fan inget annat. Jag orkar inte åka till Piteå igen, det funkar bara inte. När jag hade praktik där steg jag upp 04.30 på morgonen, kom hem vid 20 på kvällen och betalade 2000 spänn i busskort som jag inte fick igen eftersom skolan tyckte praktikplatsen låg för långt bort. Bullshit!

Inga kommentarer: