söndag 6 september 2009

Torkat renkött.

Idag har det varit en skön söndag. Jag gillar inte söndagar men idag har det varit helt okej. Jag har läst, sett tv-serier, lagat mat och plockat undan litegrann, pratat med älsklingen och slagit in ett par paket till henne som hon ska få när hon kommer hit.

Nu ser jag på Beck, någon som är förvånad? Jag har kommit till nummer 17, "Skarpt läge" som är den värsta av dem alla eftersom den handlar om kvinnomisshandel och sadistiska små äckelsvin, jag hatar att se sånt men har jag bestämt mig för att se alla så ska jag se alla.

Jag har i alla fall fixat söndagsmys på äkta norrländskt vis. Beckmörkt ute, tända ljus och en rejäl bit torkat renkött att gnaga på. Så jävla gott! Äkta norrländsk delikatess, nu skulle det sitta fint med en vargtass!

Vargtass
4-6 cl Vodka
Häll Vodkan i ett highball-glas med is
Fyll upp med lingondricka.

Norrlänsk variant:
Häll upp Vodka i ett highball-glas. Doppa ett lingon snabbt i glaset. Skål!


Inga kommentarer: