fredag 4 september 2009

Det var som fan.

För ett tag sen var jag på vårdcentralen och testade lite diverse grejer. Mitt BMI var förstås åt helvete för högt, vilket jag redan visste. Men blodtrycket och blodsockret var konstigt nog finfint. Jag gjorde även ett ämnesomsättningsprov, och idag fick jag brev från vårdcentralen. Av det framgick att min ämnesomsättning ligger på gränsen för vad som är normalt, och att jag kommer att bli kallad för att mäta nivåerna igen och därefter kommer de besluta om det kräver nån form av behandling.

Det var som fan! För ganska länge sen gjorde jag en hälsoprofil hos skolsköterskan, där jag bland annat mätte min skelettvikt. För kvinnor ska skelettet väga mellan 7 0ch 12 kg, men mitt skelett väger 13,3 kg! Med andra ord är jag bra att hålla i när det blåser. Det känns lite kul faktiskt. Hur många skyller inte på dålig ämnesomsättning och kraftig benstomme? Men jag har fanimej papper på skiten!


Inga kommentarer: