tisdag 23 oktober 2007

Tentaångest

Nästa torsdag har jag tenta i juridisk översiktskurs. Det känns...inte sådär jättebra. Jag känner mig riktigt vilse i lagboken, kan man säga. Det är så många olika områden att hålla reda på.

Dessutom har jag den medfödda defekten att jag inte kan göra nånting ordentligt om jag inte känner pressen. Nu är det lite mer än en vecka kvar till tenta = för mycket tid. Jag känner mig inte tillräckligt stressad för att det jag pluggar in ska fastna. Frustrerande.

Nästa kurs blir arbetsrätt(åh halleluja...eller inte). Och jag måste måste måste klämma in en tripp till min älsklingshanna i dalarna. Annars överlever jag inte den här terminen. Jag är SÅ längtig precis hela tiden. Vad är väl 850,4 kilomter....ganska så jävla mycket kan jag säga. Som tur är så är hon så jävla värd det.

Inofficiella tragiska fakta: De flesta av mina (tjej)kompisar har varit i ett eller flera förhållanden där de blivit nedtryckta och psykiskt misshandlade av killar. De flesta har även blivit bedragna, vid ett eller flera tillfällen. Vi har alla vid mer än ett tillfälle accepterat saker som man aldrig skulle tro att en snygg smart rolig självständig tuff brud i lyxförpackning accepterar. Kort sagt, vi har alla tagit skit. Jag undrar bara...hur kan det hända?

Middag kanske vore en idé. Får ta de filosofiska tankegångarna vid annat tillfälle.

Nej nu kan jag inte skjuta upp det här längre. Tillbaka till pluggandet stygga flicka!

Inga kommentarer: