onsdag 24 oktober 2007

Nu jävlar


Det finns bra saker med tentaångestveckor. Det är att man får så himla mycket gjort! Det är helt fantastiskt vad taggad jag är! Jag har till exempel registrerat mig på en sida där man kan skriva under listor om...ja...en hel del saker! Jag har skrivit under listor som prostesterar mot hundslagsmål, mot slakten av delfiner, mot utrotningen av snöleoparder och en hel massa annat. Det är enkelt, det går snabbt, det är gratis....vad väntar du på? To sign a petition är faktiskt det absolut minsta man kan göra om man inte orkar lyfta sin tjocka ända från tv-soffan och göra nåt mer slagkraftigt. Därför tycker jag att du ska gå in på http://www.care2.com/ och leta rätt på en eller flera namnlistor för de goda ändamål som just DU känner dig engagerad i, plita ner ditt namn och trycka på "sign". Enkelt va? Om du inte ens orkar det...ja då får du gå hem och skämmas helt enkelt.


Sen har jag fått ändan ur vagnen gällande en annan sak. Jag har skickat in en intresseanmälan angående en hund. Och inte en liten ullig gullig valp, utan en hund-pensionär, en riktig Lady om man får vara vitsig. Det var mamma som fick mig att bli sugen på att adoptera en hund från den här hemsidan http://www.hundhjalpen.se/

De är en fantastisk organisation som gör ett kanonjobb med att ta hand om och hitta nya hem åt hundar (och även hästar och åsnor!) från Rumäniens gator. Anledningen att jag vet att de gör ett jättebra jobb är att min mamma har adopterat en hund från Hundhjälpen. Han är en riktig sötnos, och en riktigt expert på att plocka fram "hundögonen". Egentligen är jag i hjärta och själ en kattmänniska. Jag är inte ett dugg sugen på att köpa en valp eller ens en vuxen hund med stamtavla. Men det är en helt annan sak att erbjuda mitt hem åt en fullvuxen hund med mycket bagage, som aldrig känt hur ett riktigt hem och ett riktigt hundliv ska kännas. Jag kanske inte alls får nån hund, de är ganska strikta med kraven på de nya hundägarna. Men jag hoppas på att kanske få en liten hund i julklapp i år. Vad mina kissekatter hoppas på är en helt annan sak.


Bilden föreställer vår lilla byracka. Bortskämd? Nu förstår jag inte alls vad du menar!

Inga kommentarer: