onsdag 12 augusti 2009

Snälla flickor uppdaterar...

...vi andra har inte tid.

Fast jag har varit ganska snäll, och jobbat ganska hårt. I fredags och lördags var vi hos Ellifiore och det var inte lätt att orka ta sig till jobbet på morgonen. Jag sov tre timmar fredag natt och tre och en halv timme lördag natt. Slitigt. Nu är mitt sommarvikariat officiellt slut men jag har fått lite extra pass och jag hoppas att det blir fler.

Om ett par veckor börjar jag plugga psykiatrisk omvårdnad. Jag hoppas verkligen det passar mig, annars vet jag inte vad jag ska hitta på. Jag måste ju göra klart uppsatsen, tentan och arbetet så jag är ju ändå fast här åtminstone terminen ut. Sen kan jag ju hoppa av om jag inte trivs. Jag kollade på platsbanken och där ekar det tomt.

Dagens pensionärs-citat.
Tant: Du måste stänga dörren ordentligt.
Jag: Ja det ska jag göra.
Tant: För du vet, härom natten kom det in en karl hit!
Jag: Ojdå, säger du det?
Tant: Jodå. Han kröp ner i sängen till mig, och jag sa nej nej nej, gå härifrån! Men då sa han: Nej, för jag vill knulla och då ska jag knulla!

Det händer som sagt mycket underliga saker på ålderdomshemmet...

Inga kommentarer: