lördag 22 augusti 2009

Inte så tokigt.

Idag har jag inte gjort särskilt mycket. Jag har tvättat, rensat skafferiet, städat kylskåpet och rensat troslådan och socklådan, plus diskat undan ett blygsamt berg. Så lite nytta i alla fall, det känns bra. Inte så tokigt för en vanlig seg lördag. Nu har jag tagit en dusch och ska koka en kopp te och göra en knäckemacka som jag tänkte äta i soffan framför en film. Inte så tokigt alls. Jag har varit ledig i fyra dagar nu men det känns längre. Det är skönt att få sova länge och hasa runt och göra inget särskilt, men det är skönt att vara på jobbet också. Man får så mycket uppskattning och mysiga kramar och man skrattar så man får ont i magen, och pengar är ju inte fel. Och på lunchen brukar jag gå ut och köpa en macka och en coca-cola som jag äter i solskenet på balkongen med fötterna uppslängda och skorna avsparkade. Det är inte så tokigt det heller.

Snart börjar plugget igen, jag är inte jättetaggad men det beror mest på förvirring kring studentportalen och kurslitteraturen och annat praktiskt. Jag tror nog inte det blir så tokigt. Snart får jag pengar och jag ska försöka hålla i dem och spendera dem på samma gång. Och snart kommer nog min älskling hit, och det är fan inte tokigt. Det är underbart!

Det enda som är riktigt tokigt just nu är väl mina kissekatter, men det är ju inget ovanligt. De är alltid lite tokiga.

Inga kommentarer: