torsdag 11 juni 2009

Det gör ont en stund på natten men inget på dan...

Ja, jag önskar då att det var sant. Jag har drabbats av nån sorts akut rygg-ont. Igår var det lugnt men imorse när jag skulle stiga ur sängen kändes det som att nån jammat in en spade mitt i svanken på mig, jag nästan gick ner på knä. Så jävla ont, jag fattar inte. Det är liksom en bred huggande smärta. Det har blivit lite bättre under dagen så länge jag inte böjer mig framåt eller står i vissa ställningar...skitlätt när man jobbar inom vården, verkligen. Nån nerv kanske har kommit i kläm. Jävla rygg. Just nu skulle det kännas bra att vara ledig i helgen men jag måste jobba, så är det bara. Jag måste även hinna städa innan älsklingen kommer på söndag. Zon-smörja kanske hjälper? Vi får se. Det är säkert inte så farligt. Det känns bara farligt.

Jobbet är i alla fall roligt, det känns så skönt att få jobba med nåt konkret, nyttigt och givande för att sedan kunna stämpla ut, gå hem och vara ledig på riktigt några timmar innan man måste jobba igen. Inte sitta i skolan och lyssna på trista föreläsningar för att sedan åka hem och skriva arbeten och hela tiden vara stressad över allt man inte hinner och orkar. Visst funkar det att sitta och hamra på tangenterna tills långt efter midnatt, men allting tar skada av det. Arbetena blir skit, sömnen blir skit, "fritiden" blir skit, man ser ut som skit... Nästa steg blir att inta coca-colan intravenöst för det är ändå det jag lever på. Begreppet "ta till flaskan" har fått en helt ny innebörd för mig.

Så att jobba ska faktiskt bli skönt och roligt. Inte varenda dag, men betydligt bättre än att plugga. Jag har redan skrattat mer på två dar än jag brukar göra på en hel vecka. Mycket tack vare den rara farbrorn som trodde han hittat en praktisk potta i tvättstugan. Tyvärr var det ingen potta utan en bakmaskin/hushållsassistent som man bakar bröd och sånt i. Men den dög den också, tyckte väl farbrorn som kissade i degbunken och därefter tömde den upp och ner över läskbackarna som stod bredvid. Så om någon undrar vad jag gjorde igår kväll så rengjorde jag 32 Loka-flaskor mycket noggrant med papper och tvättsprit. "Har man inte jobb så gör man sig ett" som Lotta sa.

Dagens pensionärs-citat: "Men du ser ju för hemsk ut. Du har ju en sån där stor blemma vid munnen!"

Sensmoralen i den sagan är att inte alla pensionärer uppskattar en snygg läpp-piercing. Samt att jag aldrig mer ska äta bullar på jobbet.

1 kommentar:

schrimpy sa...

svarar här.. det är en arbetsledartjänst på ett städföretag..