måndag 1 juni 2009

Cred to dad

Idag ringde pappsen, och han verkade faktiskt skämmas litegrann för i lördags. Det är helt rätt, lite ågren ska man han. Nåt av det värsta jag vet är när folk tjatar på mig. Man kan få mig att gå med på saker genom att tjata på mig men tro mig, det är inte värt det. Jag kommer att straffa dig för det. Fulla människor kan bli otroligt tjatiga. Föräldrar kan bli otroligt tjatiga. Det förstår man ju att fulla föräldrar blir den värsta kombinationen av alla. De ringde fyra gånger och skickade två felstavade sms innan jag stängde av mobilen. Så att skämmas lite är på sin plats. Men cred till pappa för att han i alla fall erkände att de var tjatiga.

Idag är det första dagen för Ellifiore på nya jobbet. Grattis grattis! Spännande. Hoppas det går riktigt bra. Själv ska jag, såvitt jag vet, inte jobba förrän den 12e. Vilket inte innebär att jag är ledig, jag ligger efter med skolarbete som vanligt. Det är därför jag sitter här och bloggar. Varför göra idag vad jag kan göra i sista minuten?

Inga kommentarer: