måndag 29 juni 2009

En unge = en mille!

Från födseln och fram till den nittonde födelsedagen kostar ett barn ungefär en miljon kronor. Och i den uträkningen har man redan tagit hänsyn till att barnbidraget täcker en del av utgifterna. Det här visar en undersökning som Institutet för Privatekonomi har gjort. Och ändå är kostnaderna ganska snålt tilltagna, det kan dra iväg betydligt mer. Barnets första levnadsår är det dyraste, ca 78 000 kronor (flämt) och åren efter det sjunker det till ungefär 50 000 kronor om året.

Jag förstår faktiskt inte hur det kan gå ihop, det är vansinnigt mycket pengar. Men jag tror att jag håller mig till min plan. Jag ska spara så mycket pengar som andra lägger ut på sina barn, sen ska jag bränna dem på mig själv och min älskling. Med start när jag faktiskt har en riktig inkomst att tala om.

Artikeln hittar du HÄR.

Inga kommentarer: