lördag 21 februari 2009

Tacka fan för närsynthet

Min pappa är i huvudstaden på rockkonsert denna helg, och under tiden passar frugan på att ha tjejmiddag, och min mamma var som vanligt ditbjuden, de är faktiskt ganska tajta de två. Hur som helst, pappas fru har ganska ökända middagar vid det här laget. Jag minns så väl för nåt år sen när hon hade det berömda "Vasaloppet", som innebär att alla tjejer(tanter) springer allt vad de har runt i huset och för varje varv de springer måste de förstås stanna vid vätskekontrollen och shotta "blåbärssoppa". Det slutade i alla fall med att en tjejtant spydde så vilt att hennes tonårsson fick komma och stödja henne så hon tog sig hem innan det ens var halvtid. Så kan det gå.

Igår var det i alla fall dags igen, och nån gång tidigare idag kom mamma till mig för att hämta hem hundarna. När hon kom in genom dörren började jag skrika okontrollerat: MAMMA! HERREGUD! SHIT! VAD HAR HÄNT?? EEUUWW!

Jag brukar ha hyfsat pokerface men det föll ihop som ett korthus, eftersom mamma påminda starkt om en birollsinnehavare i "28 dagar senare". Hennes öga var helt rött. Och jag vet att man brukar säga det, men jag har aldrig sett ett öga rött på det här sättet, jag hamnade i ett smärre chocktillstånd. Tydligen var det inte värre än att mitt i festandet hade ett blodkärl i ögat gått sönder, och ögat hade blivit helt blodfyllt. Inte farligt (hoppas jag?) men fruktanvärt jävla disturbing enligt mig. Stackars tanterna på festen trodde pappas fruga hade bjudit på rejäl fulsprit eftersom de tyckte sig se mamma öga blöda, men det var tyvärr ingen hallucination.

Och jävla mamma envisades med att liksom...TITTA på mig med det förbannade ögat. Men som tur var kunde jag slita av mig glasögonen och förvandla hennes ansikte till en suddig klump. Jag visste väl att närsynthet kunde vara bra att ha nån dag. Som strössel på tårtan tänker jag nu bifoga en bild på min stackars mamma, för ni tror väl inte att ni slipper undan? Det förbannade Sauron-ögat förföljer mig fortfarande och ni, kära bloggläsare, ska också ha er beskärda del. Men ni är säkert inte lika känsliga för äckliga ögonåkommor som jag är, så det ska väl vara piece of cake för er!

PS. Mamma tycker hemskt synd om sig själv och mottager tacksamt alla sorters sympatiska krya på dig-hälsningar samt presenter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha men fyyyyy! :-O

Anonym sa...

Usch!Stackars henne! Ser otäckt ut!