söndag 8 februari 2009

Sunday snow


Det snöar. Det snöar faktiskt så ini helvete. Jag önskar det fanns nån slags caring and sharing-strategi gällande all denna jävla snö. Typ att vi här uppe kunde skänka snö till de där nere som också vill kunna se lite vitt på marken. Här uppe ser vi visserligen vitt på marken och det är ju fint och mysigt, men när det börjar bli vitt strax under fönsterkarmarna är det lite väl överdrivet.

Inatt drömde jag om Tasha i The L Word, vilket var lite lustigt eftersom jag så sent som igår bestämde mig för att hon är riktigt het. Hennes karaktär är i alla fall het. Jag och Hanna har upptäckt att vi tenderar att tycka totalt tvärtom vad gäller vem som är het och inte, så hon håller säkert inte alls med mig. Hur som helst. Jag drömde att jag var på nåt slags läger (sportläger? Inte likt mig) och Tasha var också med. Och jag samlade på nåt sätt mod för att fråga henne om hon ville sova med mig i min slaf eller vad fan det kallas. Men jag tror inte jag hade snuskiga baktankar (men man vet aldrig), jag var bara så ohyggligt myssugen. Jag ville verkligen sova bredvid nån och kramas. Och självklart hann jag vakna innan jag ens hann fråga henne, det är så typiskt. Mina drömmar jävlas med mig, helt klart.

Jag vet inte vad man ska säga om melodifestivalen, utom det som alla redan sagt. Jag gillar melodifestivalen för den är så otroligt tacky. Låtarna är skitdåliga, scenkläderna är fula, Petra Mede är helt hysterisk som programledare, och hela spektaklet är ju så töntigt att jag inte vill missa det. Men nu är det inte ens kul längre. Jävla SVT vill bara mjölka pengar av tittarna och hittar på idiotiska regler. Vem engagerar sig förresten så mycket att de orkar ringa och rösta? Jag uppfattade inte ens vilka som gick vidare, blev tvungen att läsa det i tidningen idag.

Shane är så gullig, han har hittat en ny favoritplats: den blå hängkorgen som hänger under hatthyllan. Han ryms knappt i den men han ska absolut ligga inknölad där inne. Knäppkisse.

1 kommentar:

elli sa...

jodå, het är hon allt! vilket påminner mig om att fixa avsnitt tre åt dej..:)