fredag 13 februari 2009

Helg men inte ledigt

Nu är det helg, vilket gör ungefär detsamma när det kommer till att sova länge. Lördag och söndag ska och Ellifiore utbilda oss till samtalsledare inom Rädda Barnens Ellenprojekt. Det syftar helt enkelt till att ge flickor i årskurs åtta bättre självförtroende och självkänsla. Jag ville söka redan förra året men jag vågade faktiskt inte. Jag tänkte: Jag kan inte. Jag har inget att tillföra. Hur ska JAG kunna ge någon bättre självförtroende när mitt eget är som det är?

Men i år så tänkte jag att nej nu jävlar ska jag se utanför mina egna behov och försöka göra något som får mig att växa som människa, om man får dra fram en gammal klyscha. Och med Ellifiore vid min sida kan jag inte misslyckas. Jag kommer nog skriva mer om projektet när jag är lite mer insatt. Men jag känner mig ganska pepp, om än lite nervös med begynnande prestationsångest.

Idag är det fredag den trettonde vilket de flesta har koll på. GRATTIS till Hannibal som fyller år idag! Jag hoppas du har en riktigt lugn och skön födelsedag. Jag har i alla fall en present, en kopp te och The L Word som väntar på dig här!

I övrigt har jag inte haft nån direkt otur. Imorse hade jag ruggigt oflyt, alla småsaker ville jävlas för mig. Konstigt nog gick seminariet hyfsat bra, och jag fick anledning att omvärdera mina åsikter om en människa.

Imorgon är det alla hjärtans dag. Det känns ganska skönt att vara på utbildning hela dagen, eftersom jag ändå inte kan fira den med min älskling. Men jag hoppas att vi kommer kunna göra det nästa år. Jag älskar dig Hanna, mest av allt! Alltid!

Vilken passande låt! Cool video också. Hey! Teacher! Leave them kids alone!

Inga kommentarer: