tisdag 10 februari 2009

Dagens Outfit

Yes, dagens outfit är en: overall! (Uttalas overåååål). Men den sitter inte på mig utan på Nicki. Den satt först på Strauss men han har tyvärr alldeles för korta ben; han trasslar in sig och faller omkull som en skalbagge. Så Nicki har fått ärva den, och vi har nyss varit ute och testat den i den norrbottniska kylan. Jag tror det har varit ca -20 idag, och det känns i kinderna. Jag försökte ta lite foton, de blev inte så bra av flera skäl. Dels är min kamera ganska dålig, dels är jag väldigt dålig på att förstå min kamera, och dels så lyckas jag alltid ta foton när det är mörkt ute. Men det är så skönt att vara ute på kvällen och natten, det är lugnt och tyst och mörkt och man slipper alla förbaskade hundar och ungar och människor i största allmänhet.

Det blev några actionbilder i alla fall, eftersom jag inte kunde få hundarna att stå stilla mer än en sekund i taget. Nicki är i alla fall riktigt fierce i sin nya overååål.


Alla är nyfikna på Nickis nya outfit.



Modellen själv är inte lika förtjust...

















Även med mina halvdåliga bilder ser man att snödrivorna når upp till andra våningen.





Jag fick syn på den här enorma snöhögen, och så tänkte jag: den ska jag fanimej klättra upp på!



Det var ganska fin utsikt däruppifrån. En smula kallt utan täckbyxor men det var det helt klart värt för att få känna sig underbart barnslig en stund. I'm the king of the wooorld!

1 kommentar:

libellule sa...

Nämen så söt Nicki är i sin nya vinter-outfit :) Och jäklar vad mycket snö!