onsdag 4 februari 2009

Rubriken är alltid det svåraste


Men sen brukar det flyta på.

Jag är inte så blogg-motiverad vilket kanske märks. Därför är det skönt att man kan klistra in allehanda roliga länkar så folk vet att man lever.

Jag ska försöka skaffa en remiss till en sjukgymnast så att jag får nån slags bedömning av min nacke. Det känns som att det är lite värre än vanligt. Det är svårt att säga när det aldrig riktigt är bra. Desto större anledning att kolla upp det. Jag funderar på att ta ett bad, det är skönt men jobbigt. Efter en stund brukar det börja dunka i nacken och det känns som att jag ska svimma om jag sitter för länge. Men det kan vara värt det.

Jag har ju en alldeles egen Anna Skipper, och hon har tydligen fått för sig att jag känner ett behov av att vara stark och duktig hela tiden. Vart kan hon ha fått det ifrån? Grejen är ju att när man är duktig och stark så tycker folk att man är duktig och stark. det är en drog som man gärna vill kicka på.

På tal om att be om hjälp så har mamma ÄNTLIGEN hjälpt mig att lämna in kistan som stått i hörnet av mitt kök sen jag flyttade in. Inte en likkista eller så, jag är inte vampyr, men min brudkista som innehåller en massa ting från min barndom och "ungdom", som jag inte sett på flera år. Men nu står den hos låssmeden, öppnad och med sprillans ny nyckel. Undrar vad den kommer att innehålla för skatter? Jag kommer knappt ihåg.

Nu ska jag fortsätta se på Medium, eller kanske läsa en stund. Imorgon ska jag till skolan och vara perky and fun all day long. Eller nåt. Det har börjat smygrycka i höger ögonvrå. Det är inget riktigt ryck, mer som ett litet darr. En förvarning. Det betyder antagligen att jag måste sluta stressa, men honestly, att vara stressfri är en lyxvara jag inte har råd att införskaffa. Det lyxigaste jag har råd att skaffa för tillfället är en portion crepes som jag tillagat i ugnen med en syndig mängd ost på. Yummie! Bra sås reder sig själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är utmanad! Kolla min blogg