torsdag 4 december 2008

Okay people, let the längt begin!


Jag ska få världens bästa julklapp i år. Min älskling ska nämligen komma till mig! Best X-mas ever. Så det återstår bara för mig att arrangera doftljusen, slå in klapparna noga samt leta fram den förbannade förlängningssladden till julstjärnan.

Eftersom min familj tyvärr tyvärr är underlig, dysfunktionell och knäpp så ska jag försöka hålla min älskling borta från dem så mycket som möjligt. Det är som att umgås med ett gäng grincher, jag lovar. But I won't let them steal my christmas spirit!

Jag är jättenöjd med presenten som Hanna ska få. Jag är SÅ sugen på att berätta vad det är, men det kan jag förstås inte eftersom hon då skulle läsa det. Men jag ska försöka komma ihåg att avslöja det i efterhand. Jag och Hanna har kommit på den genialiska idén att ge mamma en box i julklapp, och inte vilken box som helst - Sunes Jul + Sunes sommar-boxen! Min mamma är ju inte riktigt som andra mammor, hon har exempelvis tvingat mig att ladda ner "Trolltyg i Tomteskogen", när vi handlar mat brukar hon tycka att vi ska skita i salladen, och hon tycker vinterdäck är för fegisar. Därför får hon en film som kan passa hennes mentala ungdomliga ålder ganska så bra.

Nu är det även dags att damma av julfilmer och julmusik. Jag vägrar lyssna på alla negativa grincher som försöker suga ut min julstämning. De har inte en chans mot mina 140 album med julmusik. Mohaha! Jag har till och med Skinhead Christmas Classics, jag är inte riktigt säker på varför men jul är ju jul. Kanske.

Snart dags att kolla in klassikerna: Tomten är far till alla barnen, Mupparnas Julsaga och Love Actually. Plus en massa nya klassiker jag laddat ner.

Jag vet. Jag är lite besatt. Men bara fram till den 25e december, sen spyr jag åt alla äckliga julgrisar och "söta" tomtar med förstora luvor och söndermördade versioner av "O helga natt".

Men nog om detta. Nu ska jag bädda ner mig med de små håriga och fortsätta längta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Längtar också...!