måndag 15 december 2008

Cissi Wallin är min nygamla idol

Jag satt på bussen idag på väg mot hemligt uppdrag och bläddrade i Metro, som är en otroligt bra tidning för att vara gratis. Jag hittar uppslag till nya inlägg i nästan varje tidning, tyvärr kommer tusen saker emellan så det är inte så många inlägg som blir verklighet i bloggen. Hursomhelst. Jag snubblade över en krönika skriven av Cissi Wallin, med titeln När blir det legitimt att må piss? Efter att jag slukat den med ögonen så kände jag ett lugn inombords som nästan trängde undan mitt jul-och livsrelaterade magsår, som snart är så stort att man kan fista det utan problem. ÄNTLIGEN känner jag mig manad att säga (jag älskar när jag får tillfälle att säga äntligen). Äntligen nån som skriver det jag inte visste att jag tänkte men som jag ändå visste att jag tyckte. Om du förstår. Inte ett ja-sägande rövslickande eller till förbannelse politiskt korrekt dasspapper, utan nåt som känns relevant och kanske förhoppningsvis ett lagom hårt pet i ögat.

Det känns extra angeläget såhär i juletider då pressen att vara glad och peppig är hårdare än nånsin, och själv känner jag mig som grinchen herself eftersom jag inte kan låta bli att tänka på alla som är ensamma och oälskade, och på människor som inte finns mer och på exakt hur billiga julklappar jag vågar köpa utan att bli förkastad av släkten, och annat mysigt. Man törs knappt kika ut genom dörren av rädsla för att bli stenad av rabiata juldyrkande kärnfamiljer och militanta demonstranter för Julens Rätt. Fast det känns självklart trösterikt att jag åtminstone kommer att få precis vad jag önskar mig i julklapp: gött sex och en rejäl fylla. Årets julklapp skulle ju vara en "upplevelse", eller hur?

Så läs krönikan och läs Cissis andra krönikor med för den delen. På hennes blogg finns länkar till dem. Varför hon är min nygamla idol är helt enkelt för att hon var med i Tjenare Kungen, som råkar vara min favvofilm. Pinsamt nog kände jag ändå inte igen henne trots att jag såg rullen för typ två veckor sen, det beror nog på håret. Shorter but still hot. Jag ber allra ödmjukast mina medmänniskor att inte förändra er friss på nåt radikalt sätt innan jag hunnit få råd att köpa starkare kontaktlinser, tack på förhand.

Ja tack: If The L Word were on Facebook. Roligt och samtidigt lite...creepy. Läs!

Nej tack: Brittans nya skiva Circus. Den var ju...dålig. Väldigt dålig. Jahapp.

1 kommentar:

Sötnosen sa...

Tack för kommentaren om mina naglar :)
Håller med dig var du tycker om julen att det är en sån press på att vara glad. Tror inte att jag kommer få upplevelse julklapparna du snackar om.