tisdag 3 maj 2011

Insomnia är tröttsamt

I två veckor har jag haft svårt att somna på nätterna. Jag ligger och grubblar och tankarna snurrar som centrifugen i en tvättmaskin. Fast inte just nu, nu sitter jag och gör skolarbete och annat för jag orkar inte ligga och vända och vrida mig ännu en natt. Det känns som att jag har ett förbannat oflyt just nu, och en obehaglig känsla i magen som inte försvinner. Imorgon måste jag ta itu med ett samtal som jag förutspår kommer bli mycket obehagligt, och kanske till och med fler än ett. Det är lite svårt att förklara och jag hatar folk som bloggar såna här mystiska meningslösa inlägg, men jag kanske fördjupar mig i det här när jag vet mer själv. För det är det som är problemet just nu, jag vill själv ha klara besked så jag vet om jag ens har nått att oroa mig för.

På plussidan, för att helt byta spår, har mamma skaffat en till hund. Han är otroligt söt, sjövild och allmänt hatad av familjens andra djur. Fast just nu sover de sött allihopa. Inklusive Hanna. Hon är inget djur men hon sover sött och jag är jävligt avundssjuk på hela det snarkande gänget. Det nya lilla tillskottet är i alla fall en korsning mellan border terrier och chihuahua (de borde skapa en ny ras baserade på den blandningen för resultatet är galet gulligt!) och han är glad jämt och har ungefär hur mycket energi som helst. Vi har redan badat honom två gånger på mindre än en vecka eftersom han ständigt trillar ner i diken och vattenhål och blir omkullknuffad i lera och allt fastnar i silkespälsen. Jag ska lägga upp en bild när jag lagt in nån i datorn. Men nu säger jag hasta la vista baby och går och lägger mig.

Inga kommentarer: