fredag 20 maj 2011

Stööör mig liksom

Det är fredag idag och då blir man så glad. Eller?

Jag har varit på zumba och det gjorde mig glad den här gången och inte frustrerad. Instruktören var skitbra. Jag var inte lika bra men det gjorde inget för jag var i alla fall lite bättre än förra gången.

Just nu sitter jag och kollar på Gayness in Sweden-videor. Vet du inte vad du är, checka youtube för det är grymt. Veckans ämne är saker man stör sig på, och det är nog ett av mina favoritämnen här i världen. Kanske för att jag stör mig på grymt många saker. Det gör jag verkligen, jag stör mig som fan. Så nu tänkte jag räkna upp lite olika grejer jag stör mig på, bara för att jag har lust. En grej som stör mig är energitjuvar. Det är ett lite flummigt ord, men ganska talande. En del människor bara tankar en på energi utan att ge nånting tillbaka, och det stör mig förjävligt mycket. Ska det vara så jävla svårt att bjuda till lite och kanske göra en människa lite glad? För vissa är det tydligen svårt. Och de är svårare att bli av med än skabb dessutom.

En annan sak som stör mig är när människor som haft en (enligt mig) snygg personlig stil och sen plötsligt ändrar stil med anledning av att de "har blivit vuxna nu" eller nåt annat skitsnack. Varför ska vuxen vara lika med tråkig och helt jävla beige? Typ Blondinbella-stilen, ungdomlig tant. Nåt hopkok av beige och kamelfärgat och marinblått och nån slags blus med scarf och loafers. Jag ryser inombords...

En sak som stör mig extremt jävla mycket är när människor nedvärderar butchflator med orden "då kan man väl lika gärna vara tillsammans med en kille!" Om detta kom från enbart straighta skulle jag ha mer förståelse, men nix pix. Flator som är mer åt det femmiga hållet kan ibland vara lika pigga på liknande uttalanden. Konstigt nog verkar det sällan hända att femmiga straighta tjejer blir tillsammans med butchflator, trots att butchar och killar tydligen är potatoe potaato för vissa. They would be so lucky, säger jag bara.

Jag stör mig även på folk som döper sina barn till fula namn, och som skaffar skitfula tatueringar. Jag älskar tatueringar men det är ganska otroligt vad folk frivilligt skribblar ner på sin kropp. Och barn älskar jag inte, men jag tycker de är värda ett bättre öde än att få gå igenom livet med namn som Mimmi-Tuva eller Otto. Just sayin'....

Inga kommentarer: