söndag 15 maj 2011

10 - En låt som får mig att somna.

Här kommer en riktigt seg, gnällig och klyschig låt, framförd av ett par med den sämsta personkemin i världen. Den får till och med mina fötter att somna medan jag lyssnar på den. Åh, just det, grattis till vinsten förresten.


Seriöst, den låten var verkligen en av de sämsta i hela startfältet. Men visst, ett land som är desperat förtjänar väl på sätt och vis att få hosta spektaklet nån gång. Tack vare våra (usla, enligt mig) svenska låtskrivare. Men Erik gjorde skitbra ifrån sig precis som jag trodde. Jag har hållit tummarna för Saade ända sen förra året då han borde ha vunnit, och jag tycker det är helt rätt att han kom högt placerad. Men han var verkligen omringad med skräp. De låtar jag hellre hade sett som vinnare än Azzbajjan är: Vi (partisk, jajjamen), Irland, Armenien, Schweiz, Tyskland, Danmark, Estland, Spanien, Finland, Ungern, Moldavien, Norge och Serbien. Och det gick faktiskt ganska skitdåligt för nästan alla dem. Men det är bara att sträcka på oss och känna oss stolta över vår insats och skicka nåt bra nästa år också. Ingen jävla Stenmark för då blir det smisk!

De jag hejade allra mest på förutom Sverige var i alla fall Legolas och Edward Cullens kärleksbarn, de var så jäkla bra. Och kul att vetenskapen äntligen gjort att två killar kan få barn tillsammans, det var väl på tiden. Eller förlåt, en vampyr och en alv menar jag förstås. Awesome.





Inga kommentarer: